Přeskočit obsah

Práce se schvalováním

Základní průvodce prací se schvalovacím systémem - od vytvoření záznamu po sledování jeho stavu.

Základní workflow

1. Vytvoření záznamu

Když vytvoříte záznam, který vyžaduje schválení:

  1. Vyplníte všechny povinné údaje
  2. Uložíte záznam
  3. Systém automaticky:
  4. Vytvoří schvalovací záznam
  5. Uzamkne pole pro editaci
  6. Nastaví status na "Čeká na schválení"
  7. Odešle notifikaci schvalovatelům

Uzamčení polí

Během schvalování jsou pole záznamu uzamčena a nelze je editovat. To zabraňuje změnám během schvalovacího procesu.

2. Schválení záznamu

Pokud máte oprávnění ke schválení:

  1. Otevřete záznam čekající na schválení
  2. Zkontrolujete údaje
  3. Kliknete na tlačítko "Schválit" nebo "Zamítnout"
  4. Volitelně přidáte komentář
  5. Potvrdíte akci

3. Sledování stavu

V záznamu můžete vidět: - Status schválení - aktuální stav (Čeká/Schváleno/Zamítnuto) - Historie schvalování - kdo a kdy schválil/zamítl - Zbývající schvalovatelé - kdo ještě musí schválit - Komentáře - poznámky od schvalovatelů

Schvalovací tlačítka

V detailu záznamu vidíte různá schvalovací tlačítka podle vaší role:

Tlačítko Popis Ikona
Schválit jako vedoucí První úroveň schválení
Schválit jako ředitel Druhá úroveň schválení
Finální schválení Poslední úroveň (CEO)
Zamítnout Odmítnutí žádosti
Vrátit k úpravě Vrácení s komentářem

Oprávnění

Tlačítka vidíte pouze pokud: - Máte příslušnou roli nebo tým - Předchozí úrovně byly schváleny - Záznam ještě není finálně schválen/zamítnut

Běžné akce

Stažení žádosti zpět

Pokud jste původce záznamu a chcete jej stáhnout:

  1. Otevřete záznam
  2. Klikněte na ⋮ Možnosti
  3. Vyberte "Stáhnout žádost"

Podmínky pro stažení

Žádost můžete stáhnout pouze pokud: - Jste původce záznamu - Záznam ještě nebyl schválen - Systém to povoluje v konfiguraci

Co se stane po zamítnutí?

Po zamítnutí: - Status se změní na "Zamítnuto" - Pole se odemknou - Můžete provést úpravy - Můžete znovu odeslat ke schválení

Přidání komentáře

Při schvalování nebo zamítání můžete přidat komentář: - Uveďte důvod zamítnutí - Přidejte poznámky k úpravě - Poskytněte dodatečné informace


Další kroky: - Víceúrovňové schvalování - Jak funguje víceúrovňové workflow - Dashboard a notifikace - Nastavení widgetu a upozornění